För att få handla på http://www.highcoastspa.se/ måste du vara över 18år


Leveranser & leveranstid

Om du inte har bokat ett specifikt leveransdatum kan du räkna med att leveransen tar ca 5-10 arbetsdagar, oftast får du dina produkter snabbare. Vi reserverar oss för förseningar samt slutförsäljning. För att få status på ditt paket kontakta vår kundtjänst. Vid beställning av större produkter (t.ex spabad & omramningar) kommer du att bli kontaktad av transportör för leveranstid.


Avbeställning

Avbeställning kan göras innan vi har skickat produkterna, detta sker utan kostnad via vår kundtjänst. Skulle era varor vara skickade har ni en returrätt på 14 dagar (i obruten förpackning). Dock måste du själv ombesörja returfrakt till oss.


Retur av produkt köpt på Internet

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med din produkt, har du returrätt i 14 dagar från det att du mottagit produkten. Detta förutsatt att varan är oanvänd och återsändes i originalförpackning.


Reklamation & service av dina produkter

Även om highcoastspa.se handlar med varor av god kvalité händer det dessvärre att produkter kan gå sönder. Nedan kan du läsa om hur du som konsument kan göra i en sådan situation. Du skall vara uppmärksam på, att detta endast gäller varor som omfattas av reklamationsrätten.
Vi fel eller problem kontakta oss via e-post info@highcoastspa.se eller via chat verktyget på sidan.
Observera att du debiteras en undersökningsavgift om det visar sig att det är ett handhavandefel.


Garanti

Alla våra produkter levereras med reklamationsrätt och vissa produkter har ytterligare en garanti från leverantören. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.
Undrar du om en produkt har garanti över den lagliga reklamationsrätten är du välkommen att kontakta vårt kundtjänst. Som konsument har du alltid ett visst grundskydd via produktgarantin och reklamationsrätten.


Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Då information på http://www.highcoastspa.se/ huvudsak kommer ifrån leverantörer avsäger vi oss ansvar för denna. Vid eventuellt fel information har Du naturligtvis rätt att häva ditt köp med hänvisning till detta.
Skulle någon av artiklarna du beställt vara slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka varan så fort den kommer in i lager.


Betalning

På beställningsbekräftelsen under är alla kostnader inkluderade, även frakt och expeditionsavgift. Alla priser som är angivna på www.highcoastspa.se är inklusive 25% moms.
Som kund på highcoastspa.se kan du välja mellan följande betalningssätt:

 

Faktura

Betalning sker mot en faktura om 10 dagar, varan skickas när betalning mottagits. Vid fakturabetalning debiteras en avgift om 50 kr.


Swish

Med Swish kan du betala på ett ögonblick – direkt med mobilen.
Du behöver aldrig fundera över kontonummer eller bankdagar, utan skickar enkelt över pengar genom att knappa in vårat Swish-nummer: 123 339 75 28, samt att ange ordernumret i meddelandefältet.
Betalningsmottagare: SJÖBLOM I ÖRNSKÖLDSVIK AB

Tänk på att när man skaffar Swish så är i regel beloppsgränsen 3 000 kr per vecka. I din internet- och mobilbank kan du höja den till 15 000 kr per vecka eller ha en tillfällig beloppsgräns upp till 150 000 kr som är giltig i en dag.

 

Skada vid leverans eller saknat gods

Vi granskar och godkänner alla försändelser som skickas till våra kunder. Skulle ett gods eller en produkt vara skadad vid ankomst ber vi dig att rapportera detta inom 24h till oss via e-post info@highcoastspa.se
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan:
Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan och oss på ovanstående e-post adress.
För få kunna reklamera din vara måste du spara emballage pga detta skall inspekteras av fraktbolaget!
Dolt fel anmäls inom 3 dagar från mottagen vara.
Saknat Kolli: Om det fattas en produkt eller kolli vid din leverans måste du anmäla detta inom 3dagar vid leverans/ uthämtning.


Reklamationsrätt

Enligt Konsumentköplagen gäller alltid rätten att reklamera fel i 3 år. (fr.o.m. 1 april 2005 mot tidigare 2 år) Det betyder, att du i upp till 3 år från köpdatumet kan reklamera eventuella fel på produkten. Detta gäller om varan inte har en förlängd garanti, så som t.ex Softub spa.


Bevisbördan

Enligt konsumentköplagen är det köparen som har bevisbördan för att visa att ett fel på produkten fanns redan vid köpet. Fel som uppkommer inom 6 mån från köpet antas dock vara ett ursprungsfel om inte säljaren påvisar motsatsen. Detta betyder, för att en säljare inte ska behöva stå för ett fel som uppstår inom 6 mån från köpet måste säljaren enligt konsumentköplagen kunna visa att det inte är ett ursprungligt fel. Resterande tid av reklamationsperioden har köparen bevisbördan för att felet är ursprungligt.


Slitage, felaktigt användande m.m.

Du skall vara uppmärksam på, att reklamationsrätten inte gäller om det är ett fel som beror på slitage, felaktigt användande (t ex om bruksanvisningen inte följts) eller yttre påverkan (t ex åsknedslag). Vid dessa tillfällen skall du själv så för omkostnaden för en eventuell reparation.